Image Alt

Lektikon - Kursy i szkolenia

  /  Aktualności   /  Dziecko – dorosły – relacje, Maciej Bennewicz, Anna Prelewicz

Dziecko – dorosły – relacje, Maciej Bennewicz, Anna Prelewicz

  • Jak budować relacje z dziećmi w dobie pandemii, lockdawnu oraz domowej izolacji?
  • Od czego zależą dobre relacje?
  • Czy „dobre” oznacza „dobre” dla dorosłego, czy dobre dla dziecka?
  • Jak pogodzić interesy i oczekiwanie dorosłych z dobrem dziecka?

Okres pandemii, narodowej kwarantanny i lockdawn różnych systemów – od gospodarki po system edukacji -bezpośrednio odbiły się na naszych dzieciach. Chwilowa radość z powodu nieoczekiwanych wakacji i częstszej, niż zwykle obecności rodziców w domu, bardzo szybko zmieniła się w stan niepewności i lęku.

Wszystko co, jeszcze w styczniu 2020 było rutyną, regułami, przyzwyczajeniem – legło w gruzach. Dzieci potrzebują równowagi, harmonii i bezpieczeństwa. Stan destabilizacji, który przez chwilę, może być ekscytujący dla dziecka, szybko zmienia się w przyczynę rozlicznych frustracji.

Ponadto często my, dorośli, nie radzimy sobie tak dobrze, jak byśmy tego chcieli z własnymi emocjami a niepewność jutra, którą odczuwamy niemal wszyscy, udziela się również naszym dzieciom.

Dlatego w czasie webinarium zajmiemy się:

  • Przyczynami lęków oraz ich utrwalaniem w codziennych zachowaniach i nawykach
  • Rozpoznawaniem źródeł lęków oraz ich eliminowaniem w codziennych sytuacjach
  • Podstawami budowania dobrej komunikacji z dziećmi
  • Przedstawimy najważniejsze aksjomaty (wartości), które sprawdzają się w praktyce:
    • Najważniejsza jest jakość a nie ilość i długość poszczególnych kontaktów
    • Rodzic i dorosły murem za dzieckiem, nigdy przeciwko dziecku jako surowi cenzorzy
    • Miłość nigdy nie rani ani nie rozpieszcza, „nadmiar miłości” to bzdurne teorie rodem z minionej epoki
    • Miłość to nie jest nadopiekuńczość
  • Celem edukacji dziecka nie ma być wpompowanie w niego informacji lecz zachęcenie do radosnego rozwoju, który będzie trwał przez całe życie
  • Dzieci uczą się życia nie dlatego, że słuchają naszego „ględzenia” i mniej lub bardziej surowych nakazów ale dlatego, że nas, dorosłych naśladują

Wykład poprowadzą

Maciej Bennewicz – socjolog, superwizor Izby Coachingu, wykładowca kognitywny, coach, mentor, terapeuta. Prezes pierwszych kadencji EMCC Poland (European Mentoring & Coaching Council). Autor licznych książek, poradników i publikacji z dziedzin rozwojowych, psychologii i socjologii, założyciel Bennewicz – Instytutu Kognitywistki (BIK). Od ponad 33 lat pracuje z ludźmi w różnych obszarach rozwoju, od ponad 22 lat prowadzi własne zespoły ( firmy i organizacje) od ponad 12 lat szkoli profesjonalnych edukatorów (coachów, mentorów, tutorów). Rodzic, pedagog.

Anna Prelewicz – prawnik, wykładowca kognitywny, mentorka, coacherka, dyrektor programowa BIK, autorka poradników i podręczników z dziedziny coachingu i mentoringu. Prawnik, urzędnik z 15 letni stażem pracy w instytucjach publicznych. Od 6 lat związana z BIK jako wykładowca, trenerka i superwizorka. Od trzech lat dyrektorka programowa w BIK zajmująca się organizacją i merytoryką realizowanych projektów. Współtworzy i współprowadzi warsztaty, wykłady i projekty w BIK. Mama dwójki nastolatków.

  • Cena: do końca maja 2020 – 79 zł/os, od 1 czerwca cena wynosi 99 zł.
  • Szkolenie będzie nagrywane – uczestnicy otrzymają dostęp do nagrania.
  • Uczestnicy otrzymują zaświadczenia!

==> ZAPISY na SZKOLENIE <==

Zostaw komentarz