Image Alt

Oferta

  /  Oferta

DLACZEGO WARTO ZAPLANOWAĆ
SZKOLENIA WŁAŚNIE Z NAMI?

Niepubliczna Placówka Doskonalenia Nauczycieli Instytut Nauki Lektikon jest akredytowaną placówką doskonalenia nauczycieli (decyzja MKO z dnia 5 czerwca 2019 r.). Cieszymy się, że jakość naszych usług została potwierdzona i mamy możliwość przez kolejnych 5 lat oferować Państwu współpracę w obszarze szkoleń dla dyrektorów, Rad Pedagogicznych, szkoleń otwartych, wyjazdowych i akademii rozwojowych. Organizujemy konferencje, fora dyskusyjne oraz realizujemy duże projekty edukacyjne. Instytut Nauki Lektikon tworzą ludzie, dla których praca trenerska jest pasją, a wyzwania są przygodą. Każdy Uczestnik jest dla nas wyjątkową osobą, na którą patrzymy z życzliwością i otwartością. Łączą nas podobne wartości, dlatego wszystkich traktujemy z szacunkiem i wdzięcznością. Godziny spędzone na sali szkoleniowej są dla nas wartością – lekcją z której wyciągamy wnioski, po to by być coraz lepszymi trenerami, coachami, tutorami, doradcami.

Celem naszej pracy są konkretne rezultaty, a nie usługi – stąd najbardziej zależy nam na jakości realizowanych szkoleń. Dzięki wyjątkowemu zespołowi kreatywnych trenerów, praktyków z dużym doświadczeniem, przygotowujemy szkolenia skrojone na miarę, dopasowane do kontekstu; do Państwa potrzeb „tu i teraz”. Nasza placówka to przede wszystkim relacje, empatia, wsparcie, radość, indywidualne podejście do klienta, jakość, dynamika rozwoju i innowacyjne rozwiązania. Stąd nasze hasło przewodnie od samego początku brzmi: „Twoje Skrzydła Sukcesu”, a oko w naszych znakach graficznych jest symbolem poznania i wiedzy, która buduje świadomość i otwiera nas na zmiany.

Zapraszam,
Radosław Świergosz
Dyrektor Placówki

5 OBSZARÓW WSPARCIA

Realizujesz kompetencje kluczowe w ramach projektu MEN?

Zrobimy dla Ciebie warsztat
diagnostyczny i planowanie w ramach
procesowego wspomagania !

Chcesz zorganizować w szkole
procesowe wspomaganie?

Zajmiemy się tym, poprowadzimy
diagnozę, planowanie, wdrożenie i
ewaluację!

Masz zalecenia pokontrolne i potrzebujesz przeszkolić nauczycieli w danym temacie?

Wybierz naszą ofertę,
zadzwoń do nas – pomożemy!

Szukasz dalszej ścieżki rozwoju
dla siebie? Szukasz wsparcia przy
rozwiązywaniu trudnych
problemów?

Skorzystaj z naszego doświadczenia i
zapisz się na kurs trenerski “ trener w
oświacie ” z elementami coachingu oraz
naszej sieci dyrektorskiej – skorzystaj z
naszej pomocy i doświadczenia innych
dyrektorów .

Szukasz inspiracji, innowacji,
chcesz coś zmienić w swojej
szkole?

Zapisz się na kursy, warsztaty
i szkolenia dla dyrektorów.

KORZYŚCI ZE WSPÓŁPRACY

ZASTOSOWANIE KREATYWNYCH
ROZWIĄZAŃ NA SALI
SZKOLENIOWEJ

UCZESTNICY SĄ ZAANGAŻOWANI I ZACIEKAWIENI

ŚWIETNIE DOBRANA
I WYKWALIFIKOWANA KADRA

100% ZADOWOLENIA

INNOWACYJNE
ROZWIĄZANIA

WYZNACZANIE NOWY KIERUNKÓW DZIAŁANIA, WSPIERAJĄCYCH ROZWÓJ

PASJA LUDZI, KTÓRZY TWORZĄ PLACÓWKĘ

WYJĄTKOWA ATMOSFERA PODCZAS SZKOLEŃ

INDYWIDUALNY KONTAKT PRZED
SZKOLENIEM Z OSOBAMI
DECYZYJNYMI

BEZPIECZEŃSTWO ORAZ DOPASOWANIE SZKOLENIA DO POTRZEB

TEMATY SZKOLEŃ DLA NAUCZYCIELI
I RAD PEDAGOGICZNYCH 2020/2021

ZGODNE Z KIERUNKAMI POLITYKI
OŚWIATOWEJ W PAŃSTWIE NA ROK
SZKOLNY 2020/2021

NAUCZANIE I UCZENIE SIĘ UCZNIÓW

  1. Elementy Myślenia Krytycznego – jak zaciekawić uczniów, aktywizacja uczniów, praca z uczniem zdolnym
  2. Efektywne nauczanie w zróżnicowanym zespole – jak dostosować metody pracy do indywidualnych potrzeb uczniów?
  3. Czy dobrze uczę? – pozyskiwanie informacji zwrotnych od uczniów.
  4. Metody aktywizujące w pracy nauczyciela
  5. Projekt edukacyjny – strategia nauczania.
  6. Przejście od nauczania do uczenia się – w jaki sposób kształtować odpowiedzialność uczniów za proces uczenia się
  7. Edukacja włączająca kompetencje kluczowe – jak je kształtować?
  8. Strategie uczenia się – sposób na każdego ucznia
  9. Nauczanie przyjazne mózgowi – mnemotechniki
  10. Wykorzystanie smartfonów, aplikacji, tablic interaktywnych w procesie lekcyjnym
  11. Matematyka to nie tylko cyfry – jak rozwijać kompetencje matematyczne na innych przedmiotach
  12. Jak organizować efektywny proces uczenia się uczniów
  13. Kompetencje kluczowe – warsztat praktyczny
  14. Pomysły na kreatywne i twórcze lekcje z różnych przedmiotów
  15. Jak wykorzystać na lekcji telefon komórkowy ucznia?
  16. Odkrywanie, motywowanie i rozwijanie pasji
  17. Uczę, wspieram, inspiruję – charyzmatyczny nauczyciel XXI wieku
  18. Dostosowanie warsztatu pracy nauczyciela do 8-letniej szkoły
    podstawowej.
  19. Generacja Z i I-Gen – model pracy z cyfrowym dzieckiem
  20. Stres, lęk, fobia – skuteczna, szybka i prosta metoda przeciwdziałania wg Racjonalnej Terapii Zachowań.

TEMATY SZKOLEŃ DLA NAUCZYCIELI
I RAD PEDAGOGICZNYCH 2020/2021

ZGODNE Z KIERUNKAMI POLITYKI
OŚWIATOWEJ W PAŃSTWIE NA ROK
SZKOLNY 2020/2021

OCENIANIE

  1. Ocenianie kształtujące, czyli o ocenianiu wspierającym rozwój dziecka.
  2. Ocenianie szkolne – realizacja zapisów prawa w szkole
  3. Wymagania edukacyjne podstawą do planowania procesu kształcenia.
  4. Dostosowanie wymagań edukacyjnych
  5. Jak oceniać, aby wspierać?
  6. Pomiar wyników kształcenia z uwzględnieniem wymagań edukacyjnych.
  7. Proces ewaluacji wewnętrznej w szkole.
  8. Wewnątrzszkolny system oceny zachowania – oceny, punkty… co działa? Jak
    skutecznie konstruować system oceny zachowania?

ZGODNE Z KIERUNKAMI POLITYKI
OŚWIATOWEJ W PAŃSTWIE NA ROK
SZKOLNY 2020/2021

PRAWO W SZKOLE

  1. Bezpieczeństwo uczniów w szkole i pomoc przedmedyczna
  2. Prawo oświatowe
  3. BHP
  4. Mobbing i stalking

TEMATY SZKOLEŃ DLA NAUCZYCIELI
I RAD PEDAGOGICZNYCH 2020/2021

  1. Elementy Insights Discovery – wykorzystanie narzędzia do komunikacji, rozwiązywania
    konfliktów, trudnego rodzica oraz budowania zespołu.
  2. Co myślą i czują inni – jak uczyć dzieci rozumienia społecznego?
  3. Bezpieczeństwo w szkole.
  4. Cyberzagrożenia – sposoby reagowania i przeciwdziałania
  5. Mediacje rówieśnicze – sposobem rozwiązywania konfliktów.
  6. Nowe zagrożenia – profilaktyka uzależnień
  7. Depresja, której nie widać – profilaktyka, diagnoza, reagowanie
  8. Sytuacje trudne w kontaktach z rodzicami
  9. Jak rozmawiać z rodzicem nt. wsparcia dziecka w rozwoju
  10. Wspieranie ucznia w wyborach edukacyjno-zawodowych.
  11. Budowanie poczucia własnej wartości u uczniów.
  12. Relacje i emocje w pracy nauczyciela.
  13. Style przywiązania – zrozumieć dziecko (i siebie).

SZKOLENIA WYJAZDOWE
I INTEGRACYJNE RAD PEDAGOGICZNYCH

PRZYKŁADOWY TEMAT:

  • Jak rozmawiać z trudnym rodzicem – efektywna komunikacja w oparciu o model Insights Discovery

OFERTA OBEJMUJE

  • szkolenie (2 lub 3 dni)
  • materiały szkoleniowe
  • zaświadczenia o ukończeniu szkolenia
  • noclegi, wyżywienie,transport
  • kolacja integracyjna
  • DJ + karaoke

SZKOLENIA WYJAZDOWE
DLA DYREKTORÓW

PRZYKŁADOWE TEMATY:

  • Świadome zarządzanie Radą Pedagogiczną w oparciu o model Insights Discovery -komunikacja, współpraca, konflikt, kryzys.
  • Jak rozmawiać z trudnym rodzicem – efektywna komunikacja w oparciu o model Insights Discovery
  • Bezpieczeństwo cyfrowe nauczycieli i uczniów w epoce zdalnej edukacji

OFERTA OBEJMUJE:

  • szkolenie (2 lub 3 dni)
  • materiały szkoleniowe
  • zaświadczenia o ukończeniu szkolenia
  • 2 x nocleg/ 1 x nocleg
  • wyżywienie (obiad, śniadanie, kolacja, serwis kawowy w trakcie szkolenia)
  • transport
  • kolacja integracyjna (w osobnej Sali, bez
    limitu czasu)
  • DJ + karaoke

KONFERENCJE ONLINE
DLA DYREKTORÓW - VADEMECUM
DYREKTORA

Na zamówienie organów prowadzących organizujemy specjalistyczne konferencje
online, podczas których realizujemy tematy związane z zarządzaniem szkołą i placówką
oświatową. Możliwość dopasowania tematów do potrzeb grupy dyrektorów.

UCZESTNICY OTRZYMUJĄ:

  • materiały szkoleniowe,
  • czasowy dostęp do nagranej konferencji
    (zwłaszcza, gdy część uczestników nie
    może wziąć udziału w czasie
    rzeczywistym),
  • zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.

PROPONOWANE TEMATY:

  • Zadania dyrektora związane z organizacją
    pracy szkoły/placówki i nadzoru
    pedagogicznego w roku szkolnym
    2020/2021;
  • Cyberbezpieczeństwo w kontekście
    zdalnej i stacjonarnej edukacji;
  • Rada Pedagogiczna online.

W trakcie konferencji uczestnicy nie zakładają kont, nie potrzebują kamery i mikrofonu, jednocześnie mogą zadawać pytania komunikować się z prowadzącymi za pomocą czatu.